Постоянните комисии на общинския съвет одобриха план-сметката за чистота и размера на такса битови отпадъци за 2026 г.
Постоянните комисии на общинския съвет одобриха на заседанията си днес предложения от кмета проект на план-сметката за необходимите разходи за битови отпадъци през 2026 г. в община Угърчин и определяне на размера на таксата за битови отпадъци. Включените средства в план-сметката са 605 280 лв. с ДДС /309 474,74 евро и са за сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци в депо или други съоръжения и чистота на териториите за обществено ползване.
Размерът на такса битови отпадъци остава непроменен и за следващата година. Така гражданите в общинския център и в селата ще плащат 7 промила върху данъчната оценка за жилищните си имоти. 9 промила е задължението за нежилищните им имоти, 5 промила за жилищните извън строителните граници и 6,5 за нежилищните, 7 промила за незастроените имоти в строителните граници.
За нежилищните имоти на юридически лица ще се плащат 13 промила, а извън строителните граници – 8, за незастроените в строителните граници – 13.
3 промила е определеният размер на такса битови отпадъци за читалища, училища и детски градини.
Предложението на кмета е изготвено въз основа на направения анализ на приходите от такса битови отпадъци и разчетите за необходимите разходи за чистота, както и възможността отчисленията по Закона за управление на отпадъци да остават в общинския бюджет. Към 31 октомври т.г. от такса битови отпадъци са събрани близо 276 хил. лв., изразходени са 309 хил. лв. Към същата дата депонираните битови отпадъци са 1550 тона. Планът за 2026 г. е 1600 тона.
Предлагаме запазване размера на такса битови отпадъци, тъй като преценихме, че не сме готови да приложим новите правила за определянето му, коментира зам.-кметът на Община Угърчин Мария Динова. Тя добави, че още в началото на следващата година ще започне сериозна разяснителна кампания сред гражданите и ще бъде проведено публично обсъждане за новия начин на формиране на таксата, за да може общината да го въведе от 2027 г.
Окончателното решение ще е на общинския съвет на сесията на 16 декември.
Постоянните комисии на общинския съвет одобриха на заседанията си днес предложения от кмета проект на план-сметката за необходимите разходи за битови отпадъци през 2026 г. в община Угърчин и определяне на размера на таксата за битови отпадъци. Включените средства в план-сметката са 605 280 лв. с ДДС /309 474,74 евро и са за сметосъбиране и сметоизвозване, обезвреждане на битовите отпадъци в депо или други съоръжения и чистота на териториите за обществено ползване.
Размерът на такса битови отпадъци остава непроменен и за следващата година. Така гражданите в общинския център и в селата ще плащат 7 промила върху данъчната оценка за жилищните си имоти. 9 промила е задължението за нежилищните им имоти, 5 промила за жилищните извън строителните граници и 6,5 за нежилищните, 7 промила за незастроените имоти в строителните граници.
За нежилищните имоти на юридически лица ще се плащат 13 промила, а извън строителните граници – 8, за незастроените в строителните граници – 13.
3 промила е определеният размер на такса битови отпадъци за читалища, училища и детски градини.
Предложението на кмета е изготвено въз основа на направения анализ на приходите от такса битови отпадъци и разчетите за необходимите разходи за чистота, както и възможността отчисленията по Закона за управление на отпадъци да остават в общинския бюджет. Към 31 октомври т.г. от такса битови отпадъци са събрани близо 276 хил. лв., изразходени са 309 хил. лв. Към същата дата депонираните битови отпадъци са 1550 тона. Планът за 2026 г. е 1600 тона.
Предлагаме запазване размера на такса битови отпадъци, тъй като преценихме, че не сме готови да приложим новите правила за определянето му, коментира зам.-кметът на Община Угърчин Мария Динова. Тя добави, че още в началото на следващата година ще започне сериозна разяснителна кампания сред гражданите и ще бъде проведено публично обсъждане за новия начин на формиране на таксата, за да може общината да го въведе от 2027 г.
Окончателното решение ще е на общинския съвет на сесията на 16 декември.